tisdag 6 oktober 2015

Hej!

Jag tror detta är min 5e eller 6e blogg, tappat räkningen. Som ni kan se i beskrivningen om mig (om ni sitter vid en dator eller går ur mobilläge dvs. så har ni en beskrivning till höger om er vad syftet med denna blogg är och jag vill bara säg att jag är SUPERDUPERTAGGAD! Kmr antagligen blogga en hel del om annat som inte nämns i beskrivningen (typ miljö, för miljö är fint och viktigt).

Hur ofta jag kommer blogga vet jag inte, tänker inte tvinga fram inlägg utan kommer blogga när 140 tecken på Twitter helt enkelt inte räcker till för att yttra mina åsikter. Ni får jättegärna prenumerera via bloglovin eller Googles egen tjänst så ni får upp notis om när nya inlägg kommer ut, eller bara hålla utkik på Twitter ^^

Jag är för yttrandefriheten, och tror även starkt på lagen som säger att en ej får kränka en annan person eller folkgrupp. Ogillar även nedvärderande ord av människor och människogrupper så om du vill skriva sådana ting rekommenderar jag att du köper ett anteckningsblock o skriver det där i istället, för kommentarer som bryter mot våra lagar och de mänskliga rättigheterna kommer att tas bort <3

puss och kram!

2 kommentarer:

  1. Jag är för yttrandefriheten, och tror även starkt på lagen som säger att en ej får kränka en annan person eller folkgrupp. Ogillar även nedvärderande ord av människor och människogrupper så om du vill skriva sådana ting rekommenderar jag att du köper ett anteckningsblock o skriver det där i istället, för kommentarer som bryter mot våra lagar och de mänskliga rättigheterna kommer att tas bort <3

    Det har du skrivit. Men det är bra mycket dubbelmoral här tycker jag. Efter att ha skrollat/läst dina blogg inlägg. Du säger att du är emot rasism men är väldigt rasistisk själv mot "vita". Tycker du kan ta dig själv en tankeställare. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Tips bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för din kommentar.
      Att vita människor besitter mycket makt är ingen hemlighet, och jag attackerar strukturer där rasifierade stängs ute eller inte får komma till tals. Jag tycker att det är viktigt att vi kämpar för allas lika rättigheter och inte bara en grupp. Att kritisera en maktstruktur är inte rasism

      Radera